Logowanie

Blog prawny w 5 krokach

29 Stycznia 2014

Blog prawny to w tej chwili zawodowy must have. Kiedyś mówiłam o blogach prawniczych jako o sposobie wybicia się na rynku. Dziś mam wrażenie, że blog to droga do utrzymanie się na rynku.

Jeśli odwlekasz decyzję o założeniu bloga prawnego w nieskończoność, przeczytaj jak to zrobić w 5 krokach:

1. Przygotuj swoją głowę

Usiądź na chwilę i zastanów się czy naprawdę chcesz to robić. "To robić" czyli regularnie, najlepiej raz w tygodniu, poświęcić godzinę lub więcej na napisanie notki na blogu. Regularność jest niezwykle ważna w pozyskiwaniu czytelników, więc jeśli zakładać bloga to z pełną świadomością konieczności zdyscyplinowania swojego czasu.

2. Ustal specjalizację

Większości z Was pojawi się w głowie pytanie - o czym pisać?  Nie ma wątpliwości co do tego, że blog musi wskazywać na jakąś specjalizację, aby zostać zapamiętanym i zbudować wizerunek siebie jako eksperta konkretnej branży. O czym więc pisać? Najlepiej o tematach, na które nie piszą inni lub o tematach, które autentycznie Cię pasjonują, lub o tematach, które są najczęściej wyszukiwane w Googlach.

3. Wybierz platformę

Gdy już wiesz, że chcesz pisać i o czym, należy wybrać miejsce. Platform blogowych jest wiele- wordpress, blogspot czy blog.onet to najpopularniejsze z tych nieprawniczych. Ja polecam bloga takiego, jak ten który czytasz, czyli bloga w profilu premium.e-prawnik.pl. Dzięki założenia Prawnik Premium stajesz się częścią popularnego serwisu prawniczego, co sprawia, że nie musisz sam pozycjonować strony. Popularność pozostałych podstron i treści e-prawnik.pl przekłada się również na Twoje wyniki wyszukiwania w przeglądarce, co jest kluczowe w autopromocji. Nie musisz martwić się też o kwestie techniczne czy estetyczne- szablon jest gotowy. To sposób porównywalny do promowania się ludzi show businessu i polityków w natemat.pl.

4. Musi być ładnie

Założenie konta nie oznacza, że musisz od razu rzucać się do pisania tekstu. Najpierw zadbaj o to, żeby pierwsi czytelnicy czytali bloga, który jest estetyczny. Jeśli nie możesz zmieniać w blogu szablonów, na jego prezencję złoży się przede wszystkim Twoje zdjęcie. Dzięki dobremu zdjęciu możemy zyskać zaufanie i sympatię czytelnika zanim jeszcze zdąży przeczytać notkę. Pamiętaj też o zaprojektowaniu logo. Nie wahaj się, żeby wydać 300 zł za projekt. Lepiej zlecić to komuś raz a dobrze.

5. Zacznij pisać dobrze, od razu

Teraz możesz zabrać się już za treści. Utrapieniem w pisaniu bloga prawnego jest z pewnością jednoczesna chęć napisania czegoś lekkiego, łatwego w odbiorze i krótkiego, podczas gdy zżera nas sumienie, że skracając tekst nie wyczerpaliśmy dokładnie tematu. Poświęć więc hiperpoprawność na rzecz lekkości. Pamiętaj, że klient czytający bloga i tak najprawdopodobniej nie poradzi sobie z opisanym problemem sam, ale tekst może go skłonić do skorzystania z Twoich usług. Proś osobę Ci bliską, która nie jest prawnikiem, żeby czytała Twoje teksty przygotowane na brudno i wskazywała co w notce nie jest zrozumiałe. Bez względu na specjalizację jako obierzesz, pisz zarówno o podstawach danej dziedziny prawa, jak i o nowelizacjach i orzecznictwie. Niech wiedzą, że nic Ci nie umyka.

To od kiedy zaczynasz? :)

  • Podziel się: