Logowanie

Wiedza jest na sprzedaż

25 Lutego 2014

Lubię mówić o wartościach jakie płyną z dzielenia się wiedzą. Edukowanie innych w celach promocyjnych to dla mnie sytuacja win-win, gdzie każdy wygrywa. Nasz potencjalny klient wzbogaca się o nowe informacje, a my zyskujemy autorytet, zaufanie i sympatię.

Edukowanie w przypadku prawnika to przede wszystkim pisanie artykułów. Miejsca ich publikacji nie powinny być zbyt mocno związane z branżą prawniczą. Dla mnie ważniejsze jest docieranie do potencjalnych klientów, zamiast budowania marki wśród swoich kolegów. Jeśli masz poświęcić cały wieczór na pisanie tekstu i będziesz tworzył go z myślą, że ten czas ma Ci przynieść kiedyś pieniądze, nie pisz do pism prawniczych.

Do kogo więc pisać? Zastanów się o czym mógłbyś napisać ciekawy i prosty w odbiorze tekst. Jeśli jest to działka prawa skierowana do wąskiego grona odbiorców, np. do fotografów, stwórz bazę mediów dla branży która Cię interesuję, czyli charakterystyczną dla tej grupy. Weź po uwagę prasę papierową, serwisy internetowe i blogi. Pamiętaj też, że media nie kończą się na prasie. Zastanów się, czy istnieją audycje radiowe, czy telewizyjne, które poruszają podobne tematy. Nie rób rozgraniczeń na trudno i łatwo dostępne, jeśli nie znasz ich od środka. Zdziwiłbyś się, jak wiele popularnych mediów, o zasięgu ogólnopolskim, jest głodnych darmowych tekstów od ludzi z zewnątrz.

Najskuteczniejsze zostawiam na koniec - prelekcje i szkolenia. Przemawianie publicznie, czy występowanie w roli trenera to stawianie siebie na scenie, czyli przynajmniej trochę wyżej od pozostałych. Scena pozwala osobom spoza branży na uproszczenie analizy, kto jest lepszy a kto gorszy w swoim fachu. Dla osób, które nie są w stanie sprawdzić naszych kompetencji, jest to dodatkowe, gotowe kryterium oceny, z którego chętnie korzystają.

Zastanów się, czy masz talent do występów publicznych lub czy drzemią w Tobie talenty pedagogiczne. Nawet jeśli nie jesteś znanym specjalistą w swojej działce prawa, nie zamykaj się przed tymi możliwościami. Poziom zaawansowania merytorycznego takich imprez waha się od pogadanek dla dzieci, do szkoleń wewnętrznych w firmach, gdzie od właściwego zrozumienia tematu przez uczestników zależy pomyślność całego projektu firmy. Wybierz poziom, w którym będziesz się czuł komfortowo i do dzieła.

źródło zdjęcia: wikipedia.org - The main reading romm of Graz University Library (19th century) on 2 Sep 2003. Picture taken and uploaded by Dr. Marcus Gossler.

  • Podziel się: